Mitos satu: untuk menggalakkan pembakaran kereta panas yang panjang
Sebilangan besar kenderaan yang diletakkan di luar, manakala utara umumnya suhu rendah, panaskan beberapa minit kereta telah menjadi trak air pemilik lakukan setiap hari pagi kerja rumah, menegaskan pemercik suhu air panas biasa sehingga jalan tersebut adalah juga pemilik trak air banyak orang. Ini betul?
jawapannya adalah negatif. pakar-pakar trak air menegaskan bahawa masa yang lama melahu, enjin mencapai masa suhu biasa menjadi lebih lama, Gasoline disembur ke belakang injap selepas kadar yang perlahan penyejatan, karbon juga timbul. Walaupun dalam keadaan yang tidak digunakan, masukkan aliran udara Engine adalah kecil, jadi mengeruk kesan karbon akan menjadi lemah, akan menggalakkan pemendapan kok.
Pendekatan yang betul: Untuk model semasa, selepas kira-kira setengah minit dalam kereta panas situ, anda boleh pada kelajuan yang rendah, anda tidak pendikit Bigfoot, kelajuan tidak berjalan segera, ia telah sepenuhnya mampu melaksanakan pemanduan bandar yang diperlukan, kenderaan itu akan melakukan perjalanan sebelum 1km Secara beransur-ansur meningkat dalam suhu, untuk mencapai proses kereta panas. kereta panas Long sebagai tambahan kepada penggunaan bahan api meningkat dan karbon, tanpa apa-apa faedah.
Mitos: rendah-kelajuan memandu anti-coking
Sekarang harga minyak yang lebih tinggi dan lebih tinggi, untuk bahan api yang cekap, dan untuk mengelakkan pembentukan karbon bahan api yang tidak perlu, ramai pemilik menjadi pemercik Perhubungan di "blok sekolah tinggi rendah" iaitu, apabila enjin berada dalam peralihan kelajuan rendah ke gear seterusnya, dan mahu dia boleh menukar gear lebih cepat daripada kelajuan penghantaran DSG, dalam usaha untuk mencapai kos rendah minyak, mengurangkan tujuan karbon. Seperti yang semua orang tahu, ini kelihatan seperti permukaan bahan api Sebenarnya mempercepatkan pembentukan kok. Dalam kelajuan tinggi ini keadaan kelajuan rendah, enjin adalah bukan sahaja terdedah kepada letupan, manakala pengambilan dicatatkan perlahan, tidak boleh pada masa ini "seronok" bahan api membakar menyejat menyebabkan pancarongga pengambilan, injap dan bahagian-bahagian lain untuk menghasilkan kok.
Pendekatan yang betul: Bergantung kepada kenderaan itu, peningkatan yang sesuai dalam peralihan dan memandu laju. Terutamanya anjakan kecil manual model Dan enjin-revving tinggi, boleh ditukar tersumbat sepenuhnya dalam 2500-3000, hanya coke dan tidak mudah untuk mengetuk, tetapi dari yang praktikal dia kesan, prestasi kenderaan dinamik juga boleh diperbaiki, sementara kerana kecekapan pembakaran yang lebih tinggi daripada enjin, penggunaan bahan api adalah lebih wajar.
Mitos: kelajuan tinggi tarik "burn-out" kok
Ramai pemilik telah mendengar pemercik dengan pemercik kok Running kelajuan "zip" akan dapat melihat karbon dikeluarkan. Walau bagaimanapun, seperti banyak vaksin boleh mencegah penyakit, tetapi tidak menyembuhkan, seperti, tarik kelajuan boleh menghalang pemendapan karbon, tetapi untuk melekat kuat, jelaga amat degil dan tiada tindakan pembersihan yang baik, hanya bertentangan dengan kos petrol apa-apa.
Pendekatan yang betul: Pencegahan trak air pemilik boleh menggabungkan kelajuan tinggi dengan satu tangan melalui memandu kelajuan sekali-sekala atau tinggi Untuk melambatkan penghasilan kok; Sebaliknya, jika enjin telah kok, anda perlu benar-benar bersih menyelesaikan. Coke perjanjian dengan taktik yang paling berkesan adalah untuk membersihkan, jadi sesetengah pemilik pemercik percaya bahawa karbon tidak dahsyat, tidak kira apa gejala karbon boleh "mencuci sudah menanggalkannya." Jawapannya tidak begitu mudah, ini adalah disebabkan oleh pelbagai kaedah pembersihan mempunyai kelebihan dan kekurangan.
Hubei Changjie Tujuan Khas Kenderaan Co Ltd
E-mel: cj802@urspv.com
Tel: 0086-0722-3229933
Sebilangan besar kenderaan yang diletakkan di luar, manakala utara umumnya suhu rendah, panaskan beberapa minit kereta telah menjadi trak air pemilik lakukan setiap hari pagi kerja rumah, menegaskan pemercik suhu air panas biasa sehingga jalan tersebut adalah juga pemilik trak air banyak orang. Ini betul?
jawapannya adalah negatif. pakar-pakar trak air menegaskan bahawa masa yang lama melahu, enjin mencapai masa suhu biasa menjadi lebih lama, Gasoline disembur ke belakang injap selepas kadar yang perlahan penyejatan, karbon juga timbul. Walaupun dalam keadaan yang tidak digunakan, masukkan aliran udara Engine adalah kecil, jadi mengeruk kesan karbon akan menjadi lemah, akan menggalakkan pemendapan kok.
Pendekatan yang betul: Untuk model semasa, selepas kira-kira setengah minit dalam kereta panas situ, anda boleh pada kelajuan yang rendah, anda tidak pendikit Bigfoot, kelajuan tidak berjalan segera, ia telah sepenuhnya mampu melaksanakan pemanduan bandar yang diperlukan, kenderaan itu akan melakukan perjalanan sebelum 1km Secara beransur-ansur meningkat dalam suhu, untuk mencapai proses kereta panas. kereta panas Long sebagai tambahan kepada penggunaan bahan api meningkat dan karbon, tanpa apa-apa faedah.
Mitos: rendah-kelajuan memandu anti-coking
Sekarang harga minyak yang lebih tinggi dan lebih tinggi, untuk bahan api yang cekap, dan untuk mengelakkan pembentukan karbon bahan api yang tidak perlu, ramai pemilik menjadi pemercik Perhubungan di "blok sekolah tinggi rendah" iaitu, apabila enjin berada dalam peralihan kelajuan rendah ke gear seterusnya, dan mahu dia boleh menukar gear lebih cepat daripada kelajuan penghantaran DSG, dalam usaha untuk mencapai kos rendah minyak, mengurangkan tujuan karbon. Seperti yang semua orang tahu, ini kelihatan seperti permukaan bahan api Sebenarnya mempercepatkan pembentukan kok. Dalam kelajuan tinggi ini keadaan kelajuan rendah, enjin adalah bukan sahaja terdedah kepada letupan, manakala pengambilan dicatatkan perlahan, tidak boleh pada masa ini "seronok" bahan api membakar menyejat menyebabkan pancarongga pengambilan, injap dan bahagian-bahagian lain untuk menghasilkan kok.
Pendekatan yang betul: Bergantung kepada kenderaan itu, peningkatan yang sesuai dalam peralihan dan memandu laju. Terutamanya anjakan kecil manual model Dan enjin-revving tinggi, boleh ditukar tersumbat sepenuhnya dalam 2500-3000, hanya coke dan tidak mudah untuk mengetuk, tetapi dari yang praktikal dia kesan, prestasi kenderaan dinamik juga boleh diperbaiki, sementara kerana kecekapan pembakaran yang lebih tinggi daripada enjin, penggunaan bahan api adalah lebih wajar.
Mitos: kelajuan tinggi tarik "burn-out" kok
Ramai pemilik telah mendengar pemercik dengan pemercik kok Running kelajuan "zip" akan dapat melihat karbon dikeluarkan. Walau bagaimanapun, seperti banyak vaksin boleh mencegah penyakit, tetapi tidak menyembuhkan, seperti, tarik kelajuan boleh menghalang pemendapan karbon, tetapi untuk melekat kuat, jelaga amat degil dan tiada tindakan pembersihan yang baik, hanya bertentangan dengan kos petrol apa-apa.
Pendekatan yang betul: Pencegahan trak air pemilik boleh menggabungkan kelajuan tinggi dengan satu tangan melalui memandu kelajuan sekali-sekala atau tinggi Untuk melambatkan penghasilan kok; Sebaliknya, jika enjin telah kok, anda perlu benar-benar bersih menyelesaikan. Coke perjanjian dengan taktik yang paling berkesan adalah untuk membersihkan, jadi sesetengah pemilik pemercik percaya bahawa karbon tidak dahsyat, tidak kira apa gejala karbon boleh "mencuci sudah menanggalkannya." Jawapannya tidak begitu mudah, ini adalah disebabkan oleh pelbagai kaedah pembersihan mempunyai kelebihan dan kekurangan.
Hubei Changjie Tujuan Khas Kenderaan Co Ltd
E-mel: cj802@urspv.com
Tel: 0086-0722-3229933
没有评论:
发表评论