2016年11月23日星期三

maintenances baik lori tangki minyak meningkat lima atau enam kali hayat perkhidmatan

Apakah tabiat salah lori tangki minyak, Mudah untuk merosakkan kereta, tetapi sering diabaikan oleh pemandu? 

Pertama: semakin lama usia kereta, semakin kurang penyelenggaraan adalah 

Kereta Baru, kekerapan penyelenggaraan adalah tinggi, stesen servis masalah kecil berjalan. kereta tersedia untuk masa yang panjang, pada penyelenggaraan bahan api trak tangki perhatian yang lebih, harus Mr. adalah salah satu contoh yang melampau. Malah, tangki bahan api penyelenggaraan trak kekerapan, harus berkadar dengan usia kereta. Tanker lagi menggunakan, lebih besar perbatuan, penyelenggaraan perlu lebih kerap. Sebagai contoh, setiap 10,000 km penyelenggaraan kereta sekali, kereta yang berusia 10 tahun, perlu dikekalkan setiap 1,000 km sekali. Kini menyediakan lebih 
daripada kereta berumur 6 tahun, pemeriksaan tahunan, adalah kebenaran ini. 

Kedua: tangki minyak roda trak stereng pada akhirnya 

Dalam proses belajar memandu, jurulatih kadang-kadang akan membenarkan pelajar untuk "memukul akhir stereng", ia adalah untuk membolehkan kenderaan untuk mengambil yang lebih tepat. Tetapi selepas menyiapkan kajian ini, ramai pemandu masih mengekalkan tabiat, dan juga dipergiatkan arah sengit, tabiat ini terluka kereta, kerana ia akan membuat bola sistem stereng, menghubungkan memakai rod sangat meningkat. Selain daripada kereta stereng kuasa, apabila stereng selepas kematian output pam penggalak kepada aliran kemudi daripada terbesar, supaya bahan api trak tangki sistem penggalak tekanan minyak dalaman dan suhu minyak meningkat dengan ketara, mudah membawa kepada kerosakan sistem kuasa atau kebocoran. 

Ketiga: brek kaki pada akhirnya 

Meng pendikit, slam brek, banyak orang suka memandu. Pada masa ini, penggunaan utama tangki minyak brek cakera trak dan brek drum dua. tangki minyak cakera brek trak adalah penggunaan brek dan geseran brek cakera brek tenaga yang dihasilkan, pad brek bahagian kerugian. Selalunya slam pada brek, banyak akan mengurangkan hayat pad brek. Sesetengah kereta boleh digantikan 40,000 pad km brek, dan beberapa kereta akan digantikan 10,000 km. Brek drum jika sering brek pada brek, tetapi juga mudah membawa kepada kegagalan kapal tangki brek terlalu panas, yang menjejaskan keselamatan. Jadi slam pada brek adalah pilihan terakhir untuk melakukannya, biasanya memandu atau patut menjadi "titik brek" berasaskan. 

Keempat: memukul gas 

Ramai orang memandu tindakan pantas dan sengit, atas zon nyahpecutan, bukit parit tidak melambatkan. Dihadapi jalan berlubang bahagian, tetapi juga meningkatkan kelajuan pendikit. ini tabiat, dari mudah untuk menjejaskan sistem penjajaran roda trak tangki minyak, menyebabkan sisihan kenderaan, atau menjejaskan kehidupan tayar kapal tangki, manakala kesan kapal tangki penggantungan, dan kadang-kadang parit akan mencalarkan casis kapal tangki, Dan membawa bencana kepada enjin kapal tangki itu. 

Kelima: membebaskan atas dan ke bawah anak gigi jalan 

Ini adalah "pembunuh" tayar kapal tangki. Hankook Tire lakukan statistik, di China, 70% daripada kerosakan tayar kerana kereta atas dan bawah gigi jalan raya. Terutama pada sisi sesak 
pada gigi jalan raya, dengan mudah boleh membawa kepada tayar pecah. Di samping itu, unit, daerah tidak boleh mencari tempat letak kereta, ramai pemandu akan menggunakan katil bunga, di sepanjang jalan, kereta menyerong berhenti sepanjang hari. Seperti yang semua orang tahu, tempat letak kereta ini, tekanan tayar akan membuat masa yang lama tidak seimbang, ia adalah mudah untuk menyebabkan pakej tayar drum. 

Keenam: penggera petrol untuk terus memandu 

Jika lampu amaran tangki dinyalakan, ia bermakna bahawa tidak banyak yang tinggal dalam tangki. Tetapi pemandu lama tahu, dengan bahan api yang masih ada, trak tangki minyak umum juga boleh memandu berpuluh-puluh kilometer. Walau bagaimanapun, bilangan semasa model pam petrol, secara langsung dipasang di bahagian bawah tangki bahan api, pam petrol pelinciran dan penyejukan bergantung kepada petrol. Jika bilangan hilang petrol terlalu banyak, dalam keadaan berjalan, pam petrol tidak boleh betul dilincirkan dan disejukkan, ia mungkin menyebabkan kerosakan kepada bahan api lori tangki pam badan. 

Hubei Changjie Tujuan Khas Kenderaan Co Ltd 
Nama Kenalan: Suan Yin 
E-mel: cj802@urspv.com 
Whatsapp: +8613886881673 
Tel: + (00) 867.223.229.933 
Skype: cj802@urspv.com

没有评论:

发表评论