
Fuel trak litar kesilapan biasa adalah: litar terbuka, litar pintas, kerosakan peralatan elektrik. Ini penuaan litar litar Dan beban litar yang terlalu tinggi adalah sebab. Pertama, kerana kerja-kerja enjin, suhu pencucuhan gegelung adalah tinggi, mudah untuk membuat voltan tinggi penebat wayar pencucuhan melembutkan, penuaan, retak, api yang tinggi-voltan mudah untuk pecahan lapisan penebat, menyebabkan kebocoran voltan tinggi, litar pintas; , Sekarang kapal tangki itu mempunyai lebih dan lebih teknologi kawalan elektronik, supaya peningkatan besar dalam penggunaan kuasa elektronik yang sepadan. Sistem litar pada tangki adalah terhad dalam ruang beban, komponen elektronik dan pelbagai sistem litar sensor yang boleh menyebabkan kerosakan, dan ia adalah mungkin untuk meningkatkan beban pada litar automotif dengan menambah pelbagai peralatan elektronik tambahan untuk kapal tangki itu. Menyebabkan pembakaran spontan, kapal tangki api bermakna untuk apa, saya rasa anda perlu sangat jelas bahawa pemilik itu.
Di samping itu, aliran kenderaan bahan api, sistem litar elektronik, pakaian lama dan lusuh akan membawa kepada aliran kereta penggunaan bahan api yang lebih anda, pendikit tidak lancar, yang kecekapan penghidupan tidak tinggi, penukaran gear yang miskin, kekurangan kuasa. Ini memberi kesan kepada seluruh badan satu masalah kecil dengan aliran trak bahan api yang berkaitan dengan bekalan elektrik, yang tidak memberi perhatian sepenuhnya sedikit akan menjadi tidak dapat menyelesaikan masalah tersebut.
Sesetengah trak bahan api dalam hujan akan menghadapi enjin tidak mudah untuk memulakan atau keadaan tidak berkuasa, punca utama masalah ini adalah sistem penyalaan disebabkan oleh kelembapan kebocoran. Jika ini berlaku, seperti kapal tangki mematikan penyejukan selepas masa yang tertentu, dengan kain yang kering untuk di dalam dan di luar dulang kabel dan kering yang lain, dan kemudian pergi ke kilang penyelenggaraan untuk melihat. Jika ia adalah kerana penuaan kebocoran, pastikan untuk penggantian tepat pada masanya.
Penyenggaraan sistem litar tangki adalah salah satu kandungan teras penyelenggaraan kereta, sama sekali tidak boleh diabaikan, terutamanya bagi lebih daripada tiga tahun untuk menggunakan trak bahan api,
tahun ke kilang penyelenggaraan untuk menjalankan menyeluruh penyelenggaraan sistem litar adalah kritikal. Jika pemilik mendapati peningkatan mendadak dalam penggunaan bahan api trak bahan api, saya tidak berasa normal, maka ia harus pergi ke stesen penyelenggaraan untuk memeriksa litar tangki bahan api dan litar, di bawah keadaan biasa, jika litar minyak mengisi minyak dan kegagalan litar, enjin di tempat kerja Apabila ia akan meningkatkan jumlah suntikan bahan api, penggunaan bahan api semula jadi juga meningkat.
Hubei Changjie Tujuan Khas Kenderaan Co Ltd
Nama Kenalan: Mr.Suan Yin
E-mel: cj802@urspv.com
Telefon bimbit: + 86-1388-688-1673
Tel: 0086-0722-3229933
没有评论:
发表评论