Teramat panas pada musim panas, sebelum keluar, anda akan melakukan kerja yang baik langkah-langkah perlindungan. Namun begitu, di luar rumah panas, orang akan sering berasa sesak dada, sesak nafas. Ia mungkin masa untuk mendapatkan "panas". Orang akan mendapatkan haba, tetapi anda tahu bahawa trak api akan mendapatkan "panas" juga? trak api di matahari kadang-kadang menunjukkan anda sedikit sabar, melambatkan kebakaran tanggungjawab menyelamat. Yang benar-benar bukan ketawa perkara, hanya di bawah lihat jurutera kebakaran di beberapa insiden musim panas yang paling terdedah kepada api.
1. tusukan
suhu luar dan suhu permukaan mencapai tertentu ketinggian, apabila suhu tayar akan menjadi sangat tinggi. Tayar pada tinggi memandu kelajuan, jika berlebihan digunakan teruk dipakai, akan meningkatkan peluang tusukan. Walaupun dengan cara yang bergerak, terutama di lebuh raya kelajuan, tayar kereta itu satu perkara yang amat berbahaya. Secara umum: yang tinggi suhu permukaan, kelajuan yang lebih cepat, lebih terdedah untuk menusuk, lebih berbahaya.
langkah berjaga-jaga:
1. Sentiasa memeriksa tayar dan menyediakan tayar ganti adalah sangat penting.
2. Menurut suhu luar, betul melaraskan tekanan tayar. Dalam keadaan biasa, suhu meningkat sebanyak 10 ℃, tekanan tayar akan naik 7-14kpa.
3. Jika tayar penuaan, memakai, tie tack dan isu-isu lain, kepentingan rawatan tepat pada masanya.
2. Suhu enjin terlalu tinggi
Suhu yang tinggi juga adalah musuh enjin. Tetapi secara umumnya selagi tiada kesalahan pada sistem penyejukan kenderaan dan tiada lebih-menggunakan kenderaan, terdapat tidak akan menjadi apa-apa masalah. Tetapi kita masih perlu menyimpan mata pada penyejuk tolok suhu, enjin besarnya setara dengan dibakar dimansuhkan.
langkah berjaga-jaga:
1, apabila suhu enjin tinggi adalah membimbangkan pada, segera meletak kenderaan anda di tempat yang sejuk jalan raya. Jangan terlalu sering menggunakan kenderaan.
2. Pastikan bahan antibeku dalam julat piawai penyejukan enjin sistem tidak bocor, dan kipas penyejuk boleh diputar.
3, Jangan gunakan gunakan air sejuk untuk menyejukkan enjin, yang boleh menyebabkan blok enjin kerana pecah pelindapkejutan. Sekiranya longgarkan belahan radiator cap supaya wap dilepaskan, selepas tekanan tangki ke bawah, kemudian tambah air sejuk atau bahan antibeku.
3. Hawa dingin pengecualian
Selepas musim sejuk yang tidak membuka udara sejuk, dibuka pada musim panas sekali lagi bahawa ia tidak menyejukkan udara dan aliran udara keluar menjadi sangat kecil. pada masa ini, apa yang perlu dilakukan untuk menyelesaikan itu?
langkah berjaga-jaga:
1, periksa dahulu sama ada operasi dengan betul, tiada terbuka cawangan, sama ada untuk membuka gelung luar, dan sebagainya.
2, jika beroperasi dengan betul, periksa penapis udara tidak tersumbat dengan habuk atau bahan asing, bersih atau menggantikan.
3, periksa sama ada kondenser penyejukan kecekapan, sama ada dilindungi dengan debu atau kipas penyejukan tidak bertukar.
4, jika pemampat penghawa dingin tidak beroperasi dengan betul, ia perlu dibaiki.
4. suhu kotak Transmission adalah tinggi
Sesetengah kereta dilengkapi dengan transmisi automatik kotak gear penggera, jika anda terus menggunakan suhu penghantaran adalah terlalu tinggi, penghantaran akan berada di dalam perlindungan automatik untuk menutup atau dikurangkan output kuasa, dalam jangka masa panjang akan menjadi kesan yang sangat negatif kepada
penghantaran.
langkah berjaga-jaga:
1, sering membersihkan penghantaran, supaya tidak membawa kepada pengumpulan minyak kotak gear terlalu kotor, tidak lupa untuk memeriksa kotak gear sistem penyejukan.
2, enjin trak api dan melihat keadaan, yang sama tidak boleh menjadi berlebihan penggunaan transmisi, apabila suhu minyak penghantaran penggera lampau panas, sila berundur segera menghentikan penyejukan.
3, lampu isyarat sementara atau apabila tempat letak kereta, kotak gear adalah yang terbaik untuk bertukar kepada julat N, D pelbagai tidak tergantung panjang pada brek.
5. Pintu kenderaan bocor
Anda tahu, terdapat bukan sahaja matahari musim panas, kadang-kadang membuang hujan lebat. Jika anda mengabaikan untuk membersihkan saluran saliran pintu, pintu akan menjadi fenomena kebocoran.
langkah berjaga-jaga:
1, meterai penyelenggaraan kenderaan biasa atau menggantikannya.
2, pada pintu iklan kecil jika pembubaran mungkin menyebabkan tidak wajar panduan saliran pintu alur jem, kali ini keluar pintu panel trim disyorkan bahawa saliran panduan alur bersih.
Hubei Changjie especial PurposeVehicle Co. Ltd
E-mel: cj802@urspv.com
Tel: 0086-0722-329933
E-mel: cj802@urspv.com
Tel: 0086-0722-329933
没有评论:
发表评论