2016年8月29日星期一

panduan penyelenggaraan kereta bomba


trak api enjin perlu penyelenggaraan yang kerap untuk membuat keadaan kekal normal. Biasanya pemandu cenderung untuk mengetuai bagi penyenggaraan perkara ini adalah sangat besar, kerana mengetahui bahawa kereta tidak mengambil berat untuk dibuka tidak lama lagi, tetapi sangat menyedihkan bagi penyelenggaraan dan membayar bil-bil. Dalam keadaan normal setiap 10,000 km tukar minyak sekali setahun atau kurang, dan cecair perubahan brek setiap dua tahun, manakala minyak gear perlu diganti ia adalah lebih lama. Selain ketiga-tiga jenis minyak mempunyai perbatuan penyelenggaraan yang agak tetap, yang lain apa minyak klac, minyak stereng kuasa, tangki air, dan lain-lain adalah tertakluk kepada ketersediaan makanan tambahan atau menggantikan. 

Tujuan penyelenggaraan adalah pada pemeriksaan dan tujuan pemeriksaan adalah kepada pencegahan. Selain daripada perkara yang dinyatakan di atas seperti cecair, lembaga pepejal dan beberapa perkara yang anda mahu berubah, yang paling sering adalah palam pencucuh dan penapis udara. Secara umumnya palam pencucuh platinum digantikan sekali kira-kira 100,000 kilometer, manakala penapis udara biasanya diganti setiap 40,000 km. Kemudian pemalas masa tali pinggang dan kumpulan, hanya penggunaan timing belt perlu diganti sebelum kenderaan yang menggunakan reka bentuk rantaian enjin masa mungkin digunakan sekerap tidak perlu diganti. Penggantian masa tali pinggang adalah penyelenggaraan biasa yang paling mahal, tetapi juga tidak dapat menyelamatkan sepuluh juta. Malah, keperluan untuk menggantikan sesuatu yang sedikit, kerana tujuan sebenar penyelenggaraan bukan untuk menggantikan bekalan ini, tetapi untuk memeriksa sama ada kenderaan yang tidak normal. 

Ramai orang mempunyai salah tanggapan bahawa penyelenggaraan adalah untuk menukar minyak. Tetapi yang sebenarnya, menukar minyak tidak pernah penyelenggaraan tumpuan, pada terbaik dianggap rutin Bale. Maintenance matlamat besar adalah untuk memeriksa komponen kereta tidak ada kerosakan atau perlu diselaraskan, operasi pemeriksaan ini akan dapat melindungi keselamatan memandu anda. Semak banyak perkara, secara amnya memeriksa enjin, bahagian luar dan casis. Buka hud untuk memeriksa tangki air, minyak enjin, tangki minyak penghantaran, stereng kuasa minyak hidraulik, cecair brek, pengelap air, bateri, tali pinggang, penapis udara, dan lain-lain, maka untuk memeriksa wipers, muncung pengelap mesin basuh, seluruh kenderaan lampu, satu lagi perkara brek cek dan brek tangan, tayar, aci pemacu, penyerap kejutan, pelbagai pad getah meterai kusyen, dan memberi perhatian kepada mana-mana kenderaan minyak yang tidak normal dengan pelbagai penyelewengan. 

minyak enjin dan enjin penapis minyak setiap penyelenggaraan masa akan mengubah keadaan. Sebelum menukar minyak, minyak perlu diekstrak mencelup stik untuk menyemak kelikatan minyak jika penggunaan adalah normal atau tidak sebelum dan selepas menunaikan minyak. Perhatikan bahawa sebagai tambahan kepada air tangki adalah air biasa, tetapi juga memberi perhatian kepada warna adalah perkara biasa. Apabila kotor pengecualian tangki air, semua tangki air mesti dikemaskini secara kitaran. minyak penghantaran biasanya memeriksa minyak dan warna, minyak stereng kuasa juga. Selain cecair brek setiap dua tahun, minyak perlu diperiksa setiap penyelenggaraan masa dan warna, apabila ketinggian menurun sedikit bimbang apabila tidak digunakan ditambah kepada filem itu kerana ia lelasan disebabkan oleh silinder brek memperluaskan dan meletakkan baru kepada filem minyak akan naik. 

trak api dengan bateri dalam dua cara, satu adalah jenis air percuma, air adalah gaya tradisional. jenis air percuma biasanya bergantung kepada tanda semak, air-jenis bateri tradisional perlu menambah air ke paras yang penuh. Periksa bateri biasanya mesin pemeriksaan untuk memeriksa bateri, apabila kejatuhan voltan bateri terlalu banyak, bagi pihak keperluan untuk menggantikan penuaan bateri, hayat bateri biasanya dua tahun. teras penapis udara umumnya 40,000 km untuk perubahan, tetapi setiap pemeriksaan penyelenggaraan masa untuk mengelakkan kerosakan dan saya tidak tahu. Akhir sekali, tandakan pencemaran ekzos, biasanya ia di luar selepas enjin mewakili tidak ada masalah. 

Semak casis biasanya yang paling sukar untuk dilakukan, kerana tidak ada mesin penolak, kuasa brek mesin dan peralatan lain mengesan. Periksa brek adalah kuasa brek yang paling penting, oleh kenderaan perlu lebih daripada 80% daripada berat kenderaan. Diikuti dengan cek kepada ketebalan filem, ketebalan filem itu adalah kurang daripada 2mm perlu diganti dengan segera. Untuk memeriksa tekanan tayar tayar, pakai, makan tayar dengan penuaan. 1.6 mm bunga untuk diganti dengan segera, untuk memeriksa kedudukan yang makan tayar, tayar penuaan perlu diganti, walaupun corak bunga mendalam masih sama, kerana tayar disebabkan oleh pendedahan kepada UV penuaan dan kehilangan keanjalan cengkaman, tidak secara amnya tayar yang disyorkan lebih daripada empat tahun. Kemudian terdapat pemacu dan memeriksa bahagian bawah sistem gantungan kenderaan, pada dasarnya memeriksa kerosakan meterai, sama ada kebocoran minyak yang tidak normal dan sebagainya. 

Hubei Changjie especial PurposeVehicle Co. Ltd 
E-mel: cj802@urspv.com 
Tel: 0086-0722-329933

没有评论:

发表评论