2016年8月23日星期二
Perbezaan brek lori tangki minyak
lori tangki minyak jarak brek ialah indeks prestasi keselamatan penting dalam kursus vehicle.Of, jarak brek yang lebih pendek adalah, kenderaan yang lebih selamat. Kemudian bagaimana untuk mengawal jarak brek kenderaan dan bagaimana untuk mengawal brek disttance untuk memastikan keselamatan memandu dalam memandu setiap hari adalah penting. Di sini kita akan bercakap tentang perbezaan antara kedua-dua cara untuk brek.
1. Terdapat spring yang kukuh dalam brek ruang udara secara automatik berhawa cut brake.Spring akan menaikkan sehingga oleh udara termampat ketika memandu. Tempat letak kereta brek adalah untuk melepaskan gas, supaya brek spring dikunci. Driving akan menghasilkan kesan brek apabila tekanan adalah terlalu rendah untuk memastikan keselamatan.
2. brek konvensional dikunci kaki aci brek tangan serta-merta oleh udara termampat ke dalam ruang brek untuk mengunci roda. Apabila brek tangan atau memandu kegagalan mekanikal aci, handbrake kerosakan; pam, paip, takungan udara, brek kesalahan mana-mana bahagian daripada kegagalan brek kaki. Dan bernafas brek boleh mengelakkan bahaya ini
3. Struktur brek Oil adalah mudah, ruang pemasangan kecil, hanya perlu brek master silinder, silinder roda, cawan minyak dan paip menghubungkan, tiada peralatan tambahan yang lain; brek udara adalah lebih rumit, sebagai tambahan kepada brek master silinder, silinder roda, talian brek, terdapat pam (dihubungkan dengan tali pinggang untuk enjin), silinder gas, pengawal tekanan tinggi (pelarasan tekanan, kereta boleh mencapai 8 atmosfera) , injap relay dan komponen lain, anda perlu memasang ruang yang besar, struktur yang lebih kompleks, dan dalam usaha untuk memastikan keselamatan, brek silinder belakang kini tamat brek (kos tambahan, struktur kompleks).
4. Reaksi brek minyak adalah perlahan, brek lembut, usaha kecil; brek udara bertindak balas cepat, brek kasar, secara paksa (tekanan tinggi, sehingga 8 atm).
Jadi sebab-sebab ini, minyak brek umum, kebanyakannya dalam trak bersaiz kecil dan sederhana, saiz kecil, struktur mudah, kenderaan ringan sendiri, tidak memerlukan banyak kekuatan, terdapat kecenderungan dalam tahun-tahun kebelakangan ini untuk pembangunan kereta (beban 10 tan, beberapa 19 kerusi penumpang bersaiz sederhana atau kurang, digunakan minyak brek). Kebanyakan brek udara pada trak besar, tugas berat pembongkar dan kenderaan bahan kelodak pengangkutan menggunakan kereta banyak ruang, anda perlu kuasa brek besar, penggunaan jarak jauh, memerlukan kelajuan tindak balas yang cepat, peningkatan kos ditunjukkan dalam troli bahagian tersebut tidak banyak.
5. brek letak kereta brek udara biasa sahaja, di dalam sebuah trak bergerak. Kerana ia adalah tork brek yang bertindak pada aci, jika digunakan dalam mampatan lori sampah kecil dengan mereka, dengan mudah boleh menyebabkan aci pemacu dan teruk belakang lebih beban jambatan itu, tetapi juga mungkin disebabkan oleh kes pengkamiran dikunci dan berputar roda kiri dan kanan arah yang bertentangan, menyebabkan sisihan trak juga menjadikan brek. Tetapi penyimpanan spring brek tidak berlaku, kerana simpanan bertentangan letak kenderaan spring brek strok adalah lebih besar daripada strok perkhidmatan brek, memandu di bawah kuasa brek tidak mencukupi, anda juga boleh menggunakan storan musim bunga brek kecemasan dibantu. Jadi bukan sahaja boleh digunakan untuk letak kereta simpanan spring brek brek juga boleh digunakan sebagai brek kecemasan. Jadi bernafas sistem brek brek berbanding dengan brek udara biasa, kestabilan brek yang lebih baik dan keselamatan.
Tempat letak kenderaan 6. Kenderaan brek dasarnya berbeza, yang pertama diedarkan brek cakera pertengahan, adalah manusia, dan yang kedua ialah penyimpanan spring brek brek udara, adalah brek dinamik. Dua jenis kaedah brek yang berbeza untuk lori tangki minyak.
Hubei Changjie Khas PurposeVehicle Co, .Ltd
E-mel: cj802@urspv.com
Tel: 0086-0722-329933
订阅:
博文评论 (Atom)
没有评论:
发表评论